BARLOW, JASON / BERK, BRETT / BIRD, GUY
As seen in Vanity Fair, Car and Driver, Architectural Digest, British GQ, and The Times
A HOLIDAY GIFT GUIDE SELECTION: Car & Driver, Wall Street Journal, Autocar, Cool Hunting, Autoblog
'A high-octane feast for petrol heads and lovers of design - The Times
A ground-breaking survey of more than 650 of the most exceptional cars ever designed, organized geographically
The Atlas of Car Design is a global survey of the worlds greatest car designs, featuring more than 650 of the most revered (and occasionally reviled) models, from more than 190 manufacturers and more than 30 countries.
Organized geographically then chronologically by decade, the book covers more than a century of exceptional and noteworthy car design - from Japanese cult classics, French Art-Deco masterpieces, German iconic models, Italian icons, and British performance machines, to American styling sensations, and pop culture and family favorites.
This fresh take on an eternally popular subject, charts car designs evolution across centuries and continents. Packed with images, combining period photography, studio shots, and original car advertising, the books oversized format generously displays the cars in all their remarkable detail.
With captivating texts that tell stories of engineering feats, economic twists and turns, high-society lifestyles, and the desires of the masses, this book is a must-have for car and design fans of every kind.
Un estudio pionero de más de 650 de los coches más excepcionales jamás diseñados, organizados geográficamente disponible en portada roja o negraEl Atlas del diseño automovilístico es un estudio global de los mejores diseños de coches del mundo, con más de 650 de los modelos más venerados (y a veces denostados), de más de 190 fabricantes y más de 30 países. Organizado geográficamente y cronológicamente por décadas, el libro abarca más de un siglo de diseños automovilísticos excepcionales y dignos de mención, desde los clásicos de culto japoneses, las obras maestras del Art-Deco francés, los modelos emblemáticos alemanes, los iconos italianos y las máquinas de altas prestaciones británicas, hasta las sensaciones del estilo americano y los favoritos de la cultura pop y de la familia. Esta nueva visión de un tema eternamente popular traza la evolución del diseño de automóviles a través de los siglos y los continentes. Repleto de imágenes, que combinan fotografías de época, tomas de estudio y publicidad original de automóviles, el formato de gran tamaño del libro muestra generosamente los coches con todo lujo de detalles. Con textos cautivadores que cuentan historias de hazañas de ingeniería, giros económicos, estilos de vida de la alta sociedad y los deseos de las masas, este libro es imprescindible para los aficionados a los coches y al diseño de todo tipo.